söndag 9 februari 2014

Mera vantar!

I dessa tider när en smartphone finns i var människas hand upptäcker man ganska snart att vantar är ett gissel. Så jag fick helt enkelt hitta på en lösning med hjälp av mina fina vantbok "Vantar för alla årstider" av Kamilla Svanlund & Clara Falk. Med lite klurande och två olika mönster blev det dessa "jägarvantar" en lösning jag tyckte passade mig.


 De är stickade i det absolut underbaraste merinoullsgarn jag stickat i. Skapat ett behov utan dess like. Lana Grossas "Superfein"! Underbart garn i ren merinoull och känns som att ha bomullsvantar. Inte ens en tendens till stickighet. Kan varmt rekommendera er att prova att sticka i det. Jag fick köpa mitt från tyskland men det var både snabb leverans, låg frakt och bra pris, så jag klagar inte!

//Kasia

1 kommentar:

  1. Åh så fina, vad duktig du är! Vi får ha syjunta nästa gång vi ses.
    Kram!

    SvaraRadera