onsdag 19 september 2012

Mitt och barnens pysselrum!

Ja vi har faktiskt ett alldeles eget pysselrum. Mini är väl inte riktigt i ålder att nyttja det ännu men den tiden kommer. Och med tre tjejer blir det en hel del pyssel av alla dess slag; papper, kort, stämplar, lera, pärlor, gips, färg You name it! Härligt är det i varje fall.

Tänkte börja med att visa min 2 flickors pysselbänk. De har fått en bänk som står mot ett fönster att husera på. Varsin sida och med alla pennorna mitt mellan dem, så kanske jag kan undvika ett och annat slagsmål. På detta viset får den stora tjejen ha sina saker lite mer ifred dessutom.

Många tänker kanske att denna fönsterplats vore perfekt och undrar nog varför jag inte valde den till mig själv. Jo det är fm sol där och det innebär att större delen av dagen var jag tvungen att ha persiennen nere för att skydda mina arbeten från att solblekas. På sommaren blir det ganska varmt vid fönstret och mina produkter är nog inte lämpade för det. Barnens grejer tål lite mer och de uppskattar dagsljuset mer än mig. Jag vill oftast ha ljuset från en arbetslampa.

Min hörna där jag förvara det jag använder kommer på nästa bild. Bokhylla kommer så småningom om att bytas till en som slukar mer än vad denna gör. Men den får duga för närvarande. På varsin sida om barnens platser finns oxå två garderober som jag ska ställa i ordning med mina hyllor upptill och barnen får de nedersta.
Mitt pysselbord är vårt gamla matbord. Det har en sida som är fällbar. Riktigt brett och stor yta att jobba på. Ni kommer se på en senare bild varför jag uppskattar detta mer än någonsin ;). Jag har valt att klä bordet med vaxduk. Blir lätt att hålla rent och den går att byta när jag tröttnat på den.
På bilderna ovan är det välstädat.....det är det oftast inte....
Det brukar snarare se ut så här;
Min make förundras varje gång han ser detta..... ;)

Så nu har ni fått ta del av mitt pysselrum. Kommentera gärna och delge gärna en länk till ert pysselrum/vrå så jag kan få kika lite. Tips kan man aldrig få nog av!

//Kasia


1 kommentar:

  1. Kul att se! Min make undrar också hur jag kan sitta mitt i kaoset och skapa!

    SvaraRadera