söndag 4 mars 2012

24 h är för lite.....

Ja, dygnets timmar är definitivt för få just nu. Skulle behöva det dubbla. Sjukdomarna har fortsatt avlösa varandra här hemma, därav mycket sparsamt med bloggandet. Men nu har jag en massa nya bilder att visa på diverse skapade alster. Förra helgen var jag på Sweden Scrap Happening ! Vilken grej alltså!! Tyckte från början att det var dyrt men fick äta upp det med råge kan jag säga. Fick otroligt bra kursledare och inte minst SÅÅÅ sjukt mycket grejer med mig hem. Jag kan bara säga att jag kommer stå först att anmäla mig när detta event sker igen. Hade roligt och lärde mig massa nytt. Fem kurser allt som allt men massa tips, och inspiration. Alla ledarna var kanon och framförallt var alla deltagarna trevliga och vi hade en riktigt bra helg ihop. Att vara på Bjurfors var inte heller fel. Mycket god mat och bra lokaler.

Första kursen var att göra en canvastavla. Boksidor rullades, det kladdades med decoupagelim, gesso, akrylfärg, mist, screens, stämplar, glimmer glam och så lite spets oxå. Så kul och nu vet jag vad som ska pryda vår vägg i vardagsrummet. Måste bara skapa först ;)....


 Den andra kursen var för Ingvild Bolme. Det kändes spännande att få ta del av hennes kunskap i att göra en LO. Hennes LO´s är välarbetade och mycket detaljrika, det blev vi snabbt varse om. Vi fick alla göra samma som henne, steg för steg arbetade vi oss fram till detta resultat.... SÅ nöjd jag blev, och det blir definitivt fler i denna stil. Kul att få arbeta länge på en LO med många tekniker. Här användes stansat, gesso, chalks, stämplar, papper, alfabet, och mycket mycket mer....


Dessa två kurser var under lördagen. Söndagens kommer i ett annat inlägg, dels för att jag inte fotat alsterna ännu, samt att två av dem inte är riktigt klara. Kan säga att skapandet fortsatte i mitt huvud hela natten mellan lör-sön. Var ganska slut när jag vaknade på söndag morgon, men inspirationen infann sig igen och kurs med Carolyn, Anna-Lena och Åsa väntade oss....

Vill du göra något sör dig själv som scrappare.....hoppa på detta event när det går nästa gång! Du kommer INTE att ångra dig!!!!

//Kasia

1 kommentar:

  1. Skitsnygga grejer! Man kanske skulle följa med nästa gång...

    SvaraRadera