torsdag 2 juni 2011

Får det lov att vara en näsduk?

Hallå på er där ute!! Nu är det sommar, det har jag bestämmt. Oavsett väder så är det sommarmånader ett tag nu :o)
Och med sommaren så kommer ju sommarförkylningar, pollenallergi och ibland en riktigt regning dag då man bara vill kolla snyftfilmer.
Vad har då dessa tre saker gemensamt? Jo en näsduk kan komma till pass, och då varför inte i en snygg ask.

Här börjar vi med en lite tjejig ask: Svart Bazzill som grund och sedan Meadow Lark-Floral display ´men det är ju inte ett dugg "floral" tänker ni, nä precis jag använde baksidan :o) dessutom ligger detta snygging papper på rean nu!!

Jag tyckte det såg lite"pinuppigt" ut så där, kanske lite spetsband osv, men så hade jag ju inte en enda stämpel som var det minsta pinuppig så då gör man en kovändning och drämmer dit en muffins istället :o) Allt på asken hittar du liknande av i butiken. Det sita jag gjorde var att ge hela härligheten en rejäl omgång med glimmer misten , men det måste man komma och titta på live för glimmer är lite blygt när man fotar :o)


O här har vi nästa ask då, en lite mera killig.
Vi börjar med en närbild på blommorna som du hittar liknande av här, pärlfloss är ju mitt beroende så det skapas sällan något utan det :o)
Sen har jag gjort lite "pluppar" med glossy accent

Och här ser vi hela skapelsen. Till grunden har jag använt ett ljust blågrönt bazzill som matchar super med det snygga MME Alphabet Soup pappret, stärnor kan man ju inte misslyckas med, eller hur. Bokstäverna kommer också från butiken och det hittar du här, det finns ju hur många snygga som helst och jag vill ha ALLA. Banden är privata men liknande finns i butiken, likaså stämpelmotivet som är färglagt med ProMarkers.





Det var allt för nu.


In och handla med er nu :o)


Rock on // Louise





1 kommentar:

  1. Men vilken bra gåva att ge till en snorig vän! Jättefina askar! Den prickiga var ju bara sååå läcker! Jag har för mig att jag har det där pappret hemma, ska nog lifta din fina ask :)

    SvaraRadera