onsdag 18 maj 2011

Små tårtservetter!

Dessa underbara verktyg hamnade i min ägo denna vecka. Ja, Cuttlebugen har varit en god vän länge, men den otroligt söta tårtservetts diesen (Cheery Lynn Design/ Fench Pastry), den suveräna metallplattan(Cheery Lynn Design) och de gulliga stansarna (Papermania) är nya bekantskaper.
 

I Cuttlebugen använder jag A-platta, C-platta, metallplattan diesen (med skärsidan upp) cardstock och sedan den välanvända B-plattan ( som man vänder efter varje varv)
Jag måste säga att jag faktist fick en liten aha-upplevelse med denna metallplatta.Trots att servetten har alla dessa små hål i sitt mönster, skar diesen lätt igenom på ett varv. Dvs jag behövde inte veva igenom den fler än en gång. När jag sedan tog loss servetten så var det otroligt lätt att få bort alla småbitar från både servett och dies. På servetten var det bara att knäppa fingret mot servetten så rasade de små restbitarna av superenkelt. Diesen briljerade med små hål i varje "skärhål" så man kan lätt med en liten nål trycka ut små restbitar som fastnat. Jag använde vanligt cardstock Bazzil till mina servetter och de blev lika fina oavsett vilken sida jag "valde" att ha uppåt ;)
Snabbscrappade ihop detta kort bara för att få ett tillfälle att använda mina fina tårtservetter :)
Namn kommer att tillsättas på framsidans bård och den blivande åldern kommer att pryda tårtservetten.

På framsidan ser ni hur jag använt båda de nya fina stansarna från Papermania, de är riktig små å söta. De fick, denna gång, pryda mitten av ett par gammla papperblommor.
Men jag anar oänliga variationsmöjligheter även med dessa sötisar. Och jag lovar att dela med mig av alla jag kommer på :)
Papper: Basic Grey/ Curio General Store & Textile samt Cardstock Bazzil.
Stämpel: Färglagd med ProMarker (båda stämplarna är privata)
Fjärilar: Martha Stuart punch & Pearl maker


Detta är kortet uppvikt. Ett fyrkantigt
ark, vikt på mitten + mitten. Sedan klipper
man bort 1,5 ruta. Den halva klipps diagonalt och
används som framsida.
Produkterna som jag använt finns, eller liknande, i shoppen!

Ha det bäst// Malin

1 kommentar:

  1. Nu vet jag vad jag ska inhandla för dies nästa gång det killar i plånboken
    Fint kort

    SvaraRadera