tisdag 24 maj 2011

Never ending card!

Hallå där ute :)
Så mycket tid åt scrappandet har det inte blivit den senaste tiden med tre barn som befinner sig, var och en, i intressanta utvecklingsfaser ;) Men...
I helgen var maken iväg och kuta Göteborgsvarvet och jag fick en hel kväll för mig själv (när barnen somnat)
Jag satte mig i soffan å tänkte passa på att kolla de där scrapsidorna jag så länge velat titta noggrannare på. Så snart jag satte mig ner slog John Blund klorna i mig och ögonlocken åkte jojo. Men när jag hittade detta never ending card blev jag genast sugen på att prova.
Fattar inte hur någon kan komma på att, om jag gör så här och så här blir det så här :D

Ta 2st lika stora, kvadratiska, cardstock.
Jag har tagit 20x20cm. Dela dessa på mitten så du får 4st 10x20cm rektanglar.
OBS: Var noga med alla mått!




Biga samtliga rektanglar5cm in från varje kortsida. Vik några gånger åt båda håll på alla bigningar.




Lägg sedan 2 rektanglar liggande och sätt dubbelhäftande tejp i yttre hörnen. Ta de andra två rektanglarna stående och fäst ytterhörn mot ytterhörn på de liggande.
OBS: Var mycket noga med att de ligger rakt kant mot kant.



Efter dessa små ansträngningar har du nu ett kort du kan öppna och öppna och öppna  och öppna igen :)


Nu återstår det bara att dekorera efter önskemål. Tänk på att inte använda för tjocka dekosar då dessa försvårar vikningen. Dessa die cuts är perfekta! som dekorationer :)
Så snart jag får tiden ska jag sätta mig och dekorera mitt kort. Lägger självklart ut en bild då <3

Ta hand om er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar