fredag 17 juni 2011

Full fart framåt i fyndhörnan (!)

Hejsan!
Idag bloggar jag (Aina). Jag la upp inlägget för publicering i måndags, men eftersom jag skrev det i förväg så publicerades det inte på måndagen när jag tryckte på knappen utan i maj, när jag skrev ursprungsinlägget (men inte hade sidan helt klar). Så prenumererar ni på bloggens feed har ni sett den förut och ber jag om ursäkt för det. För er andra så: tadaaa! Här kommer ett (nästan) nytt blogginlägg ;-)
De söta papprena från My little shoebox passade som en smäck till mina bilder på dottern som åker bilkarusell. Jag ville använda två foton som är 11x15 centimeter, och eftersom det är rätt mycket färger och mönster i bilderna ville jag få till en lugn bas på sidan. Min lösning blev att måtta ett lagom stort mellanrum mellan korten och skära till en bit rosaprickigt mönsterpapper (baksidan av Imaginary Friends - Monster Mash) som tillsammans med korten bildar en rektangel. Under rektangeln har jag skurit ut en remsa från Away we go - Road Trip. Det som blev över fäste jag till vänster om rubriken, ända ut till kanten för att bryta av "fyrkanten" lite.
Många av My little bicycles papper har ju riktigt stora mönster på "framsidan" och till den här sidan har jag klippt ut en bil och en trafikskylt från Away we go - Wroom som får fungera som huvudsaklig dekoration på sidan. Molnen och solens strålar klippte jag ut från Flying High - Miles High och självaste solen är från den gulprickiga bakgrunden på framsidan av Flying High - Tweet (hängde ni med där?). Till rubriken har jag använt superfina alfabetsstickers från Eco park och en gammal thickers. Likande tjocka bokstäver kan man stansa i självhäftande mossgummi som finns många olika färger i rea-kategorin.
Texten har jag skrivit på ett par journalingspots från Heidi Swapp som du hittar i reahörnan. Jag använde de två minsta varianterna för att "bygga" en lagom stor plats att skriva på.

På trafikljuset har jag satt Glossy Accents på "ljusen". Bilen, trafikljuset och ett av molnen har jag fäst med 3D-kuddar för att få lite liv i sidan. Eftersom jag valt att hålla sidan rätt enkel och struntat i dekorationer (blommor mm) som skapar lite mer volym på sidan ville jag i alla fall få upp några nyckeldekorationer för att piffa till det lite. 3D-kuddar går utmärkt att klippa till mindre bitar om man behöver sätta dem under små detaljer (som backspeglarna på bilen och pinnen på trafikljuset).

Här är en lite tydligare bild på molnen som sitter på distanskuddar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar