måndag 23 maj 2011

Från fyndhörnan

I dag bjuder jag på en riktig budgetsida. Till den har jag använt två reapapper, grön och orange cardstock (rubriken är stansad, just detta typsnitt finns inte kvar men det finns många andra i butiken) och en svart penna.
Bakgrundspappret (Fancy pants "On a whimsy - rainbow") med regnbågen hittar du i reakategorin där det finns en himla massa fina papper. Det är lätt att glömma de "gamla" kollektionerna när man ser allt snyggt nytt som kommer in, men det finns en hel del snyggt där också om man vill fynda lite. Fotona satte jag först fast på grön cardstock innan jag klippte ut dem för hand. Jag bestämde mig för var jag ville ha bilderna och markerade hörnen med blyertspenna. Sen skar jag ut en bit av bakgrundspappret, som jag använde till den stora pratbubblan och den lilla med hjärtat.
Fåglarna och den blå pratbubblan med utropstecknet är utklippta ur det andra reapappret: My little shoebox "Flying high - Tweet". Fåglarnas ben var så tunna att jag klippte av dem innan jag fäste pippisarna med distanskuddar. Sen limmade jag dit dem på "rätt" plats direkt på bakgrundspappret. Här är baksidan, med mitt lilla "snålhål". Baksidan matchar ju perfekt till framsidan och den här lilla rutan var perfekt till min hemmasnickrade pratbubbletextruta.
Ha det bra!
Aina

1 kommentar: