torsdag 24 mars 2011

Korgtorsdag!!

Hej på er i vårblåsten!! Nu hoppas vi allt på sol och absolut mera värme, det kan behövas efter de senaste dagarnas stollblåst.

Men inget ont som inte har något gott med sig, att alternativet är att bli levande isglass är ju en fullgod ursäkt för att bosätta sig i pysselhörnan istället för att ta en kvällpromenad :o)


Jag gör ju mest kort i alla former och storlekar, men korgar och askar ligger mig varmt om hjärtet också. Så dagen till ära ( mitt första blogginlägg här) så bjuder jag på inte mindre än 2 korgar jag gjort. Håll till godo :o)


Här har vi en korg modell "liten men naggande god", en perfekt korg att ge bort ett smycke i till dopet, eller en slant ( med fördel i papper) i.

Till denna har jag använt EP Little Boys-In the clouds och Bazill dotted swiss-Neptune, organzaband och pärlfloss. Mönstret till korgen hittar du på den här sidan, allt övrigt material finns i butiken.




Denna korgen kan med fördel användas som ett alternativ till påskägg...ja om man inte tänkt att den ska rymma ett par kg godis förstås ;o) Men tänk lite lyxiga praliner eller liknande, då snackar vi.

Till denna har jag använt Core' dinations cardstock, det är nog det coolaste cardstosk jag sett. Det ser ut som ett Bazill cardstock vilket som helst...ända tills man börjar sandpappra på det...Twiiihapp och där kom visst en innerkärna i någon nyans ljusare fram!! Jag har inte använt ett uns av fluid chalks, det behöva liksom inte på det pappret, mönstret har jag torrembossat fra och sedan sanpapprat lätt. Mönster pappret har jag på något sätt helt glömt av vad det heter..ja jag skar lite korkat bort namnremsan och ser ut att dessutom slängt det. Nåja allt finns i butiken i samma eller liknande utformning, och mönstret till korgen hittar du här.

Detta var allt för idag, och skulle man vilja kolla närmare på korgarna eller fråga något, eller helt enkelt bara klappa lite på mig eller Katarzyna så kom till Västeråsmässan Cardstockfestivalen nu på lördag!!!


Kramar Over and Out//Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar