lördag 8 maj 2010

4 år!

Den andra maj firades det stort på Daglönargatan i Hedemora. Lilla Emilia har blivit 4 år!


Känns helt overkligt att hon är så stor. Men lika overkligt var inte kalaset. 18 barn i ålder 3-5 år, en förälder var samt i vissa fall något syskon deltog i det stora kalaset. Jag var mycket tacksam att vädret var till fördel. Solen strålade och ungarna kutade runt i trädgården. Jag var upptagen med att servera korv, tårta och kaffe/festis till alla gäster och maken kokade korv på löpande band. Emilia höll hov! Socialare barn får man nog leta med lykta efter. Kalaset förlöpte väl, några incidenter på den nya gungan som är glashal men annars ganska lite barngråt.

Till den lilla födelsedagsgrisen gjordes två gratulationskort. Ett från mamma och pappa;


Kortet var stämplat med en Greeting Farm stämpel och papperna är från Fancy Pants "Dancing Girl" samt ett Bazzill Dotter Swiss i lila. Motivet byggdes med distanskuddar.




Samt ett från hela min familj och mamma och pappa, lilltjejen ska nämligen få en lekstuga i sommar, men vi letar fortfarande.....

Papperna är från My Little Shoebox och motiven är urklippta ur papperet samt satt på distanskuddar. Lite grön Bazzill Cardstock fick agera gräs. Texten är från en dymo.







Tjejan vart glad över korten och var stolt över mamma...Ingen kan få en och bli mer glad än ens egna barn.

3 kommentarer:

  1. Korten är hur fina som helst! Och barnet också förstås :-)

    SvaraRadera
  2. För övrigt är det helt otroligt att hon funnits hos oss i 4 år! Herregud...

    SvaraRadera
  3. Jaaahaaa! Nu trillade kronan ner. Jag var på mässan i Avesta och hörde dig berätta för en journalist om din nya webbutik. Eftersom jag alltid letar efter nya ställen att shoppa på så spetsade jag öronen för att höra adressen.

    Fin butik och fin blogg, kul att det kommer mer scrapbooking till Hedemora.

    Nu till det roliga... jag var på detta kalas! Jag är "lilla" Amandas mamma.
    Vilket lustigt sammanträffande, och vad synd att jag inte insåg detta innan kalaset :-).

    Nu har du en ny följare. Kika gärna in på min Scrap/tårtbakar blogg. thumman.blogspot.com

    Tack för ett kul kalas, Amanda pratar fortfarande om det. Kul att ni bjöd hela avdelningen. Ha en bra dag/ Therese

    SvaraRadera