onsdag 10 mars 2010

En dröm slår in...

För ca 3 år sedan kom jag i kontakt med en ny hobby, Scrapbooking. Jag blev biten från start och har nog hållit på med detta på ett extremt förenklat sätt alltid. Jag är numera en inbiten scrappare. Jag frågar mig varje gång jag ska slänga något; Går det använda i scrappandet? Om det gör det så hamnar det i någon låda här hemma annars får det efter viss separationsångest gå i sopor eller till välgörenhet.

Ungefär i samma veva väcktes en tanke, som blev till en idé och slutligen en dröm. Viljan att starta en egen scrapbookingbutik! När flytten bar av från Sollentuna till Dalarna och framförallt när vi hittade vårt hus, Villa Bronäs, kändes det helt plötsligt möjligt.

Så, tack vare en givmild bror, en tålmodig make, mycket hjälpsamma släktingar (tack för hjälp med layout, bokföring mm) och alla de råd och tips jag fått så öppnade Dala Scrap & Sånt den 8/3 både på webben och i vårt hem. På www.dalascrap.se bor min webbshop och i Villa Bronäs på Daglönarg. 1 i Hedemora bor den lilla fysiska butiken. Det är även där som kurser och pysselkvällar kommer anordnas. All info finns på webbshopen. Kommer även att delge en hel del info här på bloggen.



Lite bilder från butiken. Vissa hyllor är lite tunna men det är för att det kommer en massa fint...

Väntar nu på massa vackra papper från Basic Grey som kommer i början på nästa vecka samt en hel del dekorationer. Två serier, Green at Heart samt Kioshi är på ingång. Båda är superfina, vet inte vilken jag gillar mest. Tror att jag beställt alldeles för lite av dem. I April kommer det ännu mera papper. Får hem lite från My Little Shoebox snart oxå.

/ Välkomna in!

3 kommentarer:

  1. Så bra nu funkar det ju!
    Det är så kul att du fått möjligheten att genomföra din dröm, det förtjänar du verkligen. Lycka till med projektet.

    Kramar/V

    SvaraRadera
  2. Jätteskoj att du öppnat din affär!! Himla skoj att du kunde vara med i torsdags på träffen.

    SvaraRadera
  3. Tack...hoppas kunna komma igen. Kika gärna in i butiken. Finns så mkt mer där än det jag hade med mig.

    SvaraRadera